Deliporo är en webbutik för finskt renkött, som varit pionjär och marknadsledare i 18 år. Företaget levererar renkött av hög kvalitet över hela Finland, från Lappland till Nyland. Grunden i nätbutikens verksamhet är den ständiga strävan efter professionalism och utveckling, så att kunderna får bästa möjliga service.
Problem: Behovet av att uppdatera nätbutiken och utmaningarna med köpvägen
Även om Deliporo är marknadsledare behövde deras onlinebutik en förnyelse. I den gamla WooCommerce webbutiken dök det upp problem i kundens köpväg, vilket försvagade användarupplevelsen och konverteringarna. Dessutom ville de förbättra prestandan för webbutiken så att den bättre skulle möta kundernas förväntningar.
Implementering: Datamigrering och omfattande uppdatering av webbutiken
Under projektets gång överförde vi all data från WooCommerce till Shopify, inklusive produkter, kunder och orderinformation. Den nya webbutiken utformades för att möta kundens behov och samtidigt åtgärdades problemen med den gamla webbutikens köpväg. Slutresultatet blev en modern och funktionell webbutik som servar både kunder och företagets mål.
Lösning: En nöjd kund och en felfritt fungerande webbutik
Kunden var mycket nöjd med slutresultatet. Den nya webbutiken fungerar felfritt och möter kundernas behov bättre än någonsin tidigare. Detta gör att företaget kan fortsätta sin starka position på renköttsmarknaden och kundupplevelsen är nu ännu smidigare och effektivare.
Kundens kommentar: "Samarbetet mellan oss har varit enkelt, öppet, öppet ärligt och mycket konstruktivt. Det är ett nöje att fortsätta med ditt team."
Dela:
Kure – Den finska designspecialbutiken flyttade till Shopify och implementerade ett POS-system
Lillipop - Gör vardagen enklare för familjer med den nya webbutiken och kassasystemet