Vi ökade Kristian & Aleksanders trafik med 9900% med sökmotoroptimering
Designprodukter nätbutik Kristian & Aleksander var nästan helt beroende av digital reklam för att få trafik. Strategisk och långsiktig SEO var inte en högsta prioritet för företaget, och kunder drevs till webbplatsen genom reklamkampanjer.
Growly satte sig för att lösa problemet med låg organisk trafik genom att göra systematisk sökmotoroptimering för webbutiken. Vi började med en grundlig sökordsundersökning och under de följande månaderna utförde vi hastighetsoptimering för sajten, producerade mer innehåll och tog hand om intern länkning.
Normalt sett skulle vi ha förbättrat sajtens teknik och användarupplevelse, men eftersom vi hade byggt nätbutiken själva hade saker och ting tagits i beaktande redan i planeringsfasen.
Göra
Sex månader efter starten av SEO-samarbetet har vi kunnat öka trafiken till webbutiken stadigt och i stor utsträckning:
Trafiken från Google ökade från nästan 0 till cirka 1000 besökare per månad (+9900%).
Med de viktigaste söktermerna dyker nätbutiken upp på Googles förstasida i position 1-3.
Kunder kan hitta nätbutiken utan aktiv reklam.
Webbutikstrafik i 6 månader:
Söktermer och deras Google-rankning före och efter sökmotoroptimering:
-
Begagnade märkesväskor | Ingen ranking vid start - efter 6 månader ranking #1
-
Märkesväskor | Ingen ranking vid start - efter 6 månader ranking #2
-
Märkeskläder | Ingen ranking vid start - efter 6 månader ranking #2
-
Gucci bälte män | Vid start ranking #29 - efter 6 månader ranking #4
-
Märkessolglasögon | Ingen ranking vid start - efter 6 månader ranking #4
-
Märkeskläder för kvinnor | Vid start ranking #32 - efter 6 månader ranking #7
-
Chanel solglasögon | Vid start ranking #42 - efter 6 månader ranking #8
-
Märkeskläder för män | Vid start ranking #60 - efter 6 månader ranking #8
Jaa:
Vi fördubblade omställningen av boxertillverkaren Mähönens webbutik
Vi ökade konverteringen av social media influencer Vaneljas webbutik med 200 %