Ota yhteyttä
Kasvatimme Kristian & Aleksanderin liikennettä 9900 % - Growly Oy

Vi ökade Kristian & Aleksanders trafik med 9900%

Vi ökade Kristian & Aleksanders trafik med 9900% med sökmotoroptimering

Designprodukter nätbutik Kristian & Aleksander var nästan helt beroende av digital reklam för att få trafik. Strategisk och långsiktig SEO var inte en högsta prioritet för företaget, och kunder drevs till webbplatsen genom reklamkampanjer.

Growly satte sig för att lösa problemet med låg organisk trafik genom att göra systematisk sökmotoroptimering för webbutiken. Vi började med en grundlig sökordsundersökning och under de följande månaderna utförde vi hastighetsoptimering för sajten, producerade mer innehåll och tog hand om intern länkning.

Normalt sett skulle vi ha förbättrat sajtens teknik och användarupplevelse, men eftersom vi hade byggt nätbutiken själva hade saker och ting tagits i beaktande redan i planeringsfasen.

Göra

Sex månader efter starten av SEO-samarbetet har vi kunnat öka trafiken till webbutiken stadigt och i stor utsträckning:

Trafiken från Google ökade från nästan 0 till cirka 1000 besökare per månad (+9900%).

Med de viktigaste söktermerna dyker nätbutiken upp på Googles förstasida i position 1-3.

Kunder kan hitta nätbutiken utan aktiv reklam.

Webbutikstrafik i 6 månader:

Verkkokaupan hakukoneoptimointi

Söktermer och deras Google-rankning före och efter sökmotoroptimering:

  • Begagnade märkesväskor | Ingen ranking vid start - efter 6 månader ranking #1

  • Märkesväskor | Ingen ranking vid start - efter 6 månader ranking #2

  • Märkeskläder | Ingen ranking vid start - efter 6 månader ranking #2

  • Gucci bälte män | Vid start ranking #29 - efter 6 månader ranking #4

  • Märkessolglasögon | Ingen ranking vid start - efter 6 månader ranking #4

  • Märkeskläder för kvinnor | Vid start ranking #32 - efter 6 månader ranking #7

  • Chanel solglasögon | Vid start ranking #42 - efter 6 månader ranking #8

  • Märkeskläder för män | Vid start ranking #60 - efter 6 månader ranking #8

Genomförda projekt

Visa allt

Toive – Vastuullinen ja ajaton tyyli nyt uudessa Shopify-verkkokaupassa - Growly Oy

Toive - Ansvarsfull och tidlös stil nu i den nya Shopify onlinebutiken

Önskan började 2016, ursprungligen under namnet RIVA Clothing, men varumärket förnyades 2024 med ett nytt namn som speglar dess verksamhet och värderingar ännu bättre. Önskemålet representerar ansvar, tidlöshet och att uppfylla kundernas önskemål. Företaget hjälper sina kunder att bygga hållbara...

Läs mer

FitWood – Verkkokaupan uudistus ja B2B-myyntialueen rakentaminen - Growly Oy

FitWood – Renovering av webbutiken och uppbyggnad av B2B-försäljningsområdet

FitWood är ett finskt företag som tillverkar vackra och hållbara björkplywoodprodukter för en aktiv vardag. Deras produkter är designade för att stödja hela familjens välbefinnande med en naturinspirerad design som passar varje hem. Problem FitWoods tidigare WooCommerce onlinebutik mötte inte...

Läs mer

Puustjärven Kello ja Kulta – Perinteikäs kello- ja koruliike uudelle tasolle - Growly Oy

Puustjärvi Kello ja Kulta – En traditionell klock- och smyckesbutik till en ny nivå

Puustjärvi Kello ja Kulta är en traditionell finsk smyckes- och klockbutik som har erbjudit kvalitetsklockor och smycken i årtionden. Deras produkter representerar kvalitet och elegans och Puustjärvi är känt för sin pålitliga kundservice. ProblemPuustjärvi använde den gamla nätbutiken Nethit (numera...

Läs mer