Mähöne är ett finskt underklädesföretag som började som en dröm av tre barndomsvänner i Helsingfors. Sedan 2010 har Mähöne fokuserat på att tillverka högkvalitativa underkläder som passar alla livets situationer. I varumärkets filosofi är kvalitet högsta prioritet, och deras mål är att göra världens bästa underkläder.
Problem
Mähönen hade en gammal WooCommerce-webbutik som hade nått slutet av sin livscykel. Ständiga tekniska problem försämrade kundupplevelsen, och butiken gav inte de önskade resultaten. Webbutikens användarvänlighet led, och försäljningen motsvarade inte förväntningarna.
Genomförande
Först genomförde vi en migrering av WooCommerce-webbutiken till Shopify-plattformen och byggde en helt ny Shopify-webbutik för Mähönen. Detta lade grunden för en smidigare kundupplevelse och en pålitlig webbutik. Därefter inledde vi marknadsföringsåtgärder som bestod av Meta- och Google-annonsering samt sökmotoroptimering (SEO).
Lösning
Sedan vårt samarbete började har Mähönens försäljning ökat med över 300 %. Resultaten har varit imponerande:
- Försäljningstillväxt +306% (01.10.2022–01.08-2024) jämfört med föregående år.
- ROAS (Return on Ad Spend) var 450 %, vilket innebär att varje euro som investeras i reklam genererar 4,5 euro i försäljning.
- Mainonnan plattformar: Meta (Facebook & Instagram) samt Google.
Mähönen har uppnått betydande resultat i att öka försäljningen, och optimering av nätbutiken kombinerat med strategisk marknadsföring har gett utmärkta resultat.
Dela:
Relax Saunavihta – Upplevelsefulla bastustunder på Saunavihta
Snurre - Förnyelsen av webbutiken för naturgarn